Η εισαγωγή των αγγλικών στις δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού, που εντάχθηκε στο πρόγραμμα των νέων 800 ολοήμερων σχολείων, προβλημάτισε ιδιαίτερα την εκπαιδευτική κοινότητα. Πολλοί, κυρίως γονείς, διαμαρτυρήθηκαν γιατί πίστευαν πως δεν θα μπορούσαν τα παιδιά αυτής της ηλικίας να εξοικειωθούν με μια ξένη γλώσσα, τη στιγμή που δεν γνωρίζουν καλά τη μητρική γλώσσα. Ωστόσο, οι επιστημονικοί υπεύθυνοι του προγράμματος έχουν άλλη άποψη, γι’ αυτό και σήμερα έρχονται στη Θεσσαλονίκη για να αναπτύξουν τη θεωρία τους και να επιμορφώσουν τους καθηγητές, που διδάσκουν το μάθημα. «Δεν είναι δυνατόν να μας κατηγορούν ότι δεν χτυπάμε την παραπαιδεία και από την άλλη να διαμαρτύρονται γιατί βάζουμε το μάθημα των αγγλικών στα δημοτικά. Στόχος αυτού του προγράμματος είναι οι μαθητές μέσα από τη δημόσια εκπαίδευση να μπορούν να έχουν στα χέρια τους το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας», τόνισε στη «Θ» ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Θεόδωρος Καρτσιώτης.
Η επιμορφωτική διημερίδα (σήμερα και αύριο στις 9.00 το πρωί στην αίθουσα τελετών της παλιάς Φιλοσοφικής) διοργανώνεται από το ΑΠΘ και το πανεπιστήμιο Αθηνών, στο πλαίσιο της συγχρηματοδοτούμενης πράξης «Πρόγραμμα εκμάθησης της Αγγλικής σε πρώιμη παιδική ηλικία». Η παρακολούθηση κρίνεται απαραίτητη για όλους τους εκπαιδευτικούς αγγλικής που διδάσκουν στις Α’ και Β’ τάξεις των ολοήμερων δημοτικών σχολείων με αναμορφωμένο πρόγραμμα του νομού Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με κείμενο της επιστημονικής επιτροπής του προγράμματος, το οποίο διαβιβάστηκε σε γονείς και καθηγητές, τα παιδιά που μαθαίνουν από πολύ νωρίς και άλλες γλώσσες, εκτός από τη μητρική τους, βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με αυτά που αρχίζουν αργότερα. Και αυτό γιατί:
α) Μαθαίνουν γρήγορα να καταλαβαίνουν και να μιλούν, ενώ μαθαίνουν πιο εύκολα ιδιαίτερα την προφορά της ξένης γλώσσας, καθώς τους αρέσει σε αυτήν την ηλικία να μιμούνται νέους ήχους. β) Συμμετέχοντας με ενθουσιασμό σε δραστηριότητες, ακούγοντας τραγούδια και παραμύθια, αποκτούν προσωπική γνώση και εμπειρία, από τις οποίες μπορούν να αντλήσουν αργότερα, σε πιο αναλυτικές φάσεις διδασκαλίας και εκμάθησης της γλώσσας.
γ) Μαθαίνουν να αγαπούν τις ξένες γλώσσες και αποκτούν θετική στάση απέναντι σε ανθρώπους που μιλούν άλλες γλώσσες και απέναντι σε άλλους πολιτισμούς.
Της Φιλομήλας Δημολαΐδου
Υ.Γ. δικό μου:
Κανείς απ’ αυτούς τους ηλίθιους δε σκέφτεται(;)
ποια γνώση της ελληνικής γλώσσας θα έχουν τα παιδιά μας.
Η «δημοκρατία» μας θα καταφέρει περισσότερα
απ’ όσα οι Ρωμαίοι και οι Οθωμανοί…
Σε λίγα χρόνια τα παιδιά μας θα μιλάνε
τη γλώσσα του Γιωργάκη του Μαργαριταρένιου.
Αλήθεια, πού είναι οι δάσκαλοι;
Γιατί δεν αρθρώνουν λόγο;
Πού είναι ο πνευματικός μας κόσμος;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου